Voor alle mensen die een ZW-uitkering hebben kunnen wij een aantal diensten uitvoeren.
Binnen een ZW-uitkering vallen ook mensen met een WIA of WaJong uitkering.
Daarbij geldt verder dat wij mensen met een doelgroep-registratie ook kunnen helpen of begeleiden.
Jobcoaching
De jobcoach helpt werknemers bij het inwerken. Of hij maakt een persoonlijk trainingsprogramma om het werk te leren.
Hij begeleidt werknemers ook op de werkvloer.
Aan het eind van een geslaagd programma kan de werknemer zijn werk zelfstandig uitvoeren.
De jobcoach blijft bereikbaar wanneer er een probleem ontstaat of als er nog knelpunten zijn.
De duur van de begeleiding bedraagt tussen de 6 tot maximaal 36 maanden.
Werkfit maken
Hierbij ga jij samen met een begeleider op zoek naar een baan die bij je past.
Er wordt een plan opgesteld om de baan te bereiken.
De begeleider helpt jou bij alle stappen in het proces om een baan te bereiken.
Werkoriëntatie
Deze dienst heeft tot doel een realistisch arbeidsmarktperspectief te scheppen als alternatief voor jou als jij je eigen werk niet meer kan doen. Door middel van het afnemen van testen, in combinatie met een aantal gesprekken met jou worden je competenties bepaald en wordt richting gegeven aan de mogelijkheden op de arbeidsmarkt.
De doorloop tijd is gemiddeld één maand.
Coaching
Het aanbieden van individuele (face to face) coaching gesprekken, die je in staat stellen ,na gerichte advisering en begeleiding om zelf de weg terug naar de arbeidsmarkt te vinden.
Jij wordt zodanig versterkt en/of ondersteund, dat jijzelf weer in staat is je werk te hervatten dan wel in staat bent om zelfstandig gericht te zoeken naar betaald werk.
Eventuele belemmeringen worden weggenomen of beheersbaar gemaakt.
De duur ligt tussen de 1 en 3 maanden.
Sollicitatietrainingen (individueel en groepsgewijs)
Het aanleren van effectieve sollicitatievaardigheden en het leren toepassen daarvan.
Daarbij kan gedacht worden aan:
· zoeken van vacatures
· leren netwerken
· wijze van solliciteren (aanpak: schrijven van een brief/mail, telefonisch contact, opvragen informatie
· gebruik van sociale media, etc.)
· opstellen CV
· gespreksvoering oefenen
· presentatievaardigheden